Sadaqah wipes out sins like water extinguishes fire. (Tirmidhi)
Dank jullie wel! Ramadanproject was een succes!

Over ons

Stichting Asdiqa bestaat uit een groep van zeven vrienden die op 23 maart 2021 bij elkaar is gekomen om wat te betekenen voor de behoeftige moslims in Nepal tijdens de ramadan. Alle zeven zijn wij studenten én moslims in een wereld waar het steeds vreemder wordt om moslim te zijn en helaas in een wereld waarin de moslim zijn eigen broeders en zusters steeds meer vergeet.

De Profeet, Gods vrede en zegeningen zij met hem, zei: De Islam begon als iets vreemds, en het zal weer vreemd worden, zoals het in het begin was. Goed nieuws dus voor de vreemdelingen! (al-Boekhaarie)

Men vroeg: Wie zijn de vreemdelingen, O Boodschapper van Allah? Hij (vrede zij met hem) antwoordde: Degenen die zullen zuiveren wanneer de mensen verdorven zullen zijn. (Ahmad)

In een andere overlevering: Zij zuiveren wat de mensen hebben verdorven. (at-Tirmidhie)

Oprichters

• Jihad Kabbou
  • Wafae Saïdi
  • Aboubakr Rafiq
  • Aya el Marnissi
  • Yassine Fatmi
  • Ikram El Ajil
  • Betül Gör

Onze missie

Stichting Asdiqa wil zich tijdens de ramadan willen inzetten om mensen in Nepal te voorzien van schoon (drink)water. Daarnaast willen wij gezinnen die het financieel moeilijk hebben in Nederland verrassen met een Eid-pakket, zodat ook zij een aangename Eid ul Fitr kunnen meemaken.

Voor nu zijn wij gericht op één project, maar met Allahs wil willen wij uitbreiden tot een grote stichting die moslims over de hele wereld te hulp schiet. Moge Allah ons hierbij leiden en zegenen. Wilt u ons helpen of heeft u enkele ideeën die u met ons wil delen? Neem vooral contact met ons op!